יום שלישי, 30 באוקטובר 2007

מכתבי תמיכה: עלית-שטראוס, הזהרו!

לילה טוב לכולם,

יום נוסף ועתיר התרחשויות בשביתת המלצרים - שמתקרבת לסוף השבוע הראשון! בכיכר עצמה ההתרחשות העיקרית הייתה אלימות מופרזת שהפעילו מאבטחי בית הקפה כלפי לקוח מבוגר שביקש לשוחח עם לקוחות אחרים ועם שוברי השביתה שבמקום על ההתרחשויות האחרונות. וידאו, תמונות, ודיווח לגבי צעדים משפטיים כנגד המאבטחים, אם יקרו - בקרוב. בינתיים, זריקת עידוד משני מכתבי תמיכה מצוינים ורציניים מאוד, המכילים בתוכם עוקץ רציני ביותר כלפי עפרה שטראוס ושות'.

הראשון הגיע מגל רז, מן המדרשה לתארים מתקדמים, בית הספר לרפואה באונ' ת"א:


עבור : הנהלת עלית קופי
הנדון: מחאה על התנהגות לעובדים בסניף "עלית קפה" באוניברסיטת תל אביב

שלום רב,


כסטודנט ותיק באוניברסיטת תל-אביב נהגתי לפקוד את סניף "עלית קופי" הסמוך לאוניברסיטה בשבע השנים האחרונות. נהניתי מהשירות, מהמזון ומהאווירה הנעימה.
בשבוע האחרון התאכזבתי לגלות פרטים מטרידים על יחסי העבודה במקום: למדתי שהנהלת המקום מסרבת להכיר בוועד היציג של העובדים ולחתום על הסכם. הבנתי שכיבוד זכויות סוציאליות בסיסיות הוא עניין שיש להיאבק עליו בבית הקפה. נוכחתי שכספי הטיפ שאני משאיר למלצריות משמשים את מנהלי המשמרות ליצירת מניפולציות על העובדים, כשמלצריות שאינן נושאות חן בעיני המנהל מקופחות בחלוקת הכספים. כל אלה הביאו אותי למסקנה שישיבה בבית הקפה שזו אווירת
הניהול בו לא רק שאינה נעימה, אלא גם מהווה מעשה לא מוסרי. עם זאת, התכוונתי לשוב לפקוד את בית הקפה מייד לאחר שיוסדר הסכסוך.
אך הבוקר נדהמתי לשמוע על כוונתכם לתבוע את המלצריות בתביעת לשון הרע שהיקפה חצי מיליון שקלים. העדפת איום משפטי על המלצריות הצעירות ודלות האמצעים על-פני הסכמה עם העובדות היא בעיני אקט אלים ומכוער. אני מבקש להביא לידיעתכם, שאם אכן תדבקו בכוונתכם זו לא אשוב עוד לבית הקפה. בנוסף, אפעל כמיטב יכולתי לביטול הזיכיון שמעניק המוסד שבו אני לומד לסניף שלכם.

בברכה,
גל רז
המדרשה לתארים מתקדמים
בית הספר לרפואה
אוניברסיטת ת"א


המכתב השני הגיע מגל אריאלי מאונ' חיפה

לרשת קופי טו גו שלום.

אני לקוח קבוע של סניף הרשת שלכם באוניברסיטת חיפה אותו אני מוצא כטוב ביותר בקמפוס. רמתו הגבוהה של הקפה, האוכל והשירות גרמה לי להתעקש פעמים רבות להזמין מהסניף את הכיבוד לכנסים שונים בהם אני מעורב באוניברסיטה למרות המחיר הגבוה בהשוואה לספקי שירות אחרים בקמפוס. עם זאת, בימים האחרונים עלו פרסומים שונים בדבר מעורבות הרשת בדיכוי ניסיונות של עובדים להתארגן ולמצות את זכויותיהם בסניף התל אביבי. היות ואני מטבעי ספקן כלפי הפרסומים בעיתונות, ואינני נוהג לשנות את הרגלי צריכת הקפה שלי באופן תדיר, הייתי מאוד מעוניין לדעת מה תגובת הרשת על הפרסומים האלו? האם אני יכול להיות סמוך ובטוח שלקפה הטוב לא נלווה טעם מר של פגיעה בזכויות עובדים אשר רובם סטודנטים הנאבקים על הזכות ללמוד ולהתפרנס? בפרט, אשמח לדעת את עמדת הרשת לפני תחילת "עונת הכנסים" האקדמית.

לתשובתכם אודה,

גל אריאלי

אוניברסיטת חיפה.


לגל ולגל - תודה וברכת סולידריות! ועוד עדכון קטן: הבוקר קיימו כמה סטונדטים משמרות מחאה מול סניף עלית באונ' העברית בירושלים, וע"פ השמועות "הורידו את המכירות במקום בחצי". הסטודנטים מתבקשים ליצור קשר עם מנהל הבלוג בהקדם, בכדי שנוכל לתת במה ראויה למעללם.

נמשיך ונעדכן אם יהיו תגובות כלשהן של הרשת למכתבים הנ"ל, וכך כמובן גם לגבי תביעת הדיבה.

אין תגובות: